Odkryj historię stojącą za marką, którą pokochały dziesiątki tysięcy użytkowników. Ta historia jest wpleciona w duszę każdego pojedynczego produktu, który odkrywa świat razem z Tobą, dając Ci wyjątkowy egzemplarz, którego nie ma nikt inny.
Historia Bagind zaczęła się pisać już kilka lat przed powstaniem samej marki. W 2015 roku późniejszy założyciel Bagind, Lukáš Matějček, spełniał swoje podróżnicze marzenie w Indiach. Wędrując zawiłymi uliczkami złotego miasta Jaisalmer, natknął się na stragan z wyrobami skórzanymi. Jednak plecak, który chciał stamtąd zabrać, nie był na sprzedaż. Charyzmatyczny sprzedawca Dinesh, którego dzisiaj nikt inaczej nie nazywa niż Dennis, zaproponował mu jednak, że uszyje mu na miejscu zupełnie taki sam.
Lukáš zgodził się i spędził kilka godzin w warsztacie Dennisa, uważnie obserwując perfekcyjną pracę od pierwszego do ostatniego ściegu. Po powrocie do Czech prawie nie zdejmował plecaka z pleców i nawet po dwóch latach jego noszenia wciąż słyszał same pochwały na jego temat. I tak narodził się pomysł sprowadzenia wysokiej jakości produktów skórzanych z Indii na rynek czeski. Wśród starych wspomnień z podróży, Lukáš znalazł zakurzoną wizytówkę Dennisa i wysłał mu kilka projektów plecaków, które sam narysował. Wraz z projektami wysłał również wszystkie swoje oszczędności i nie miał innego wyjścia, jak tylko czekać i mieć nadzieję. Po kilku miesiącach siedział w swojej praskiej kawalerce z pudełkiem pełnym oryginalnych wyrobów skórzanych, które pokonały ponad 6000 km, by do niego dotrzeć. Trudno opisać to uczucie.
W 2017 roku narodziła się marka Bagind, oferująca uczciwe produkty z koziej skóry pod hasłem "Hindusi dali im życie, Czesi tchnęli w nie duszę". Skórzane produkty szybko znalazły swoich klientów na czeskim rynku. Do portfolio dodano nowe kroje i kolory. Obecnie produkcja w Indiach odbywa się w rodzinnych domach, które są zrzeszone przez Dennisa i zatrudniają ponad 100 osób. Marka prosperowała i nadal się rozwijała. Następnie w 2020 roku zaczęła realizować swoje pragnienie oferowania produktów również swoim słowackim sąsiadom, co rzeczywiście stało się rok później.
Kolejnym przełomowym rokiem dla Bagind był rok 2021. Lukáš podczas swojej podróży po Ameryce Południowej spotkał w Kolumbii Lindermana. Dwudziestodziewięcioletni wówczas producent plecaków przyciągnął wzrok Lukáša ze względu na determinację i pasję, które ich połączyły. Dzięki udanej kampanii Hithit byliśmy w stanie wynająć i założyć nowy zakład produkcyjny w Kolumbii pod kierownictwem Lindermana. W górskim miasteczku Villa de Leyva produkuje dla nas 15 wykwalifikowanych producentów. Nowa produkcja w nowym kraju przyniosła ze sobą nowe materiały (canvas i skóra wołowa) i nowy kierunek.
Kolumbia uświadomiła nam, że chcemy połączyć wykwalifikowanych ludzi z zamiłowaniem do uczciwego rzemiosła z całego świata. Chcemy odkrywać nowe możliwości, kultury i materiały. Wierzymy, że świat ma nam znacznie więcej do zaoferowania i teraz kierujemy się mottem "Przygoda na całe życie", ponieważ właśnie tym chcemy, aby Bagind był dla Ciebie. Wraz z nowym mottem i nowym kierunkiem nastąpiła zmiana loga, które teraz zawiera strzałkę kompasu, aby reprezentować naszą otwartość na świat.
W 2022 roku na pokładzie Bagind pojawił się kolejny indyjski producent, tym razem młody, ambitny Deepesh. Chociaż, podobnie jak nasz pierwszy indyjski producent Dennis, produkuje z koziej skóry, jego produkty różnią się jakością wykonania i wzornictwem. Są bardziej miejskie i wielofunkcyjne.
Rok 2023 był dla nas punktem zwrotnym. Na początku lata przekroczyliśmy kamień milowy, o którym nikt nie marzył 6 lat temu. Świętowaliśmy 100 000. sprzedany produkt. Ta liczba jest już naprawdę wysoka i zobowiązuje nas do dążenia i stawania się coraz lepszymi każdego dnia z każdym nowym sprzedanym produktem.
Nawet w 2024 roku pociąg o imieniu Bagind nie zatrzymuje się! Wciąż ciężko pracujemy, aby znaleźć więcej globalnych producentów, przygotowując wiele nowych produktów i nowych kolorów dla naszych klientów, których wcześniej nie widzieli.
Wprowadź swój adres e-mail. Wyślemy Ci wiadomość e-mail, aby zresetować hasło.